Ontbijt / lunch | ontbijtsmoothie met mango en aardbeien

Ontbijtsmoothie met mango en aardbeien

Ontbijt / lunch | ontbijtsmoothie met mango en aardbeien

Je begint je dag goed met een ontbijt om je spijsvertering op gang te brengen. Wat eet jij meestal als ontbijt? Vaak ontbijt ik met een bakje kwark met vers fruit en zevengranenvlokken er doorheen. Wanneer ik niet veel tijd heb om te ontbijten, maak ik een ontbijtsmoothie om onderweg op te drinken. Ik gebruik altijd zevengranenvlokken (van Smaakt), maar havermoutvlokken zijn ook prima te gebruiken! Maak jij binnenkort deze lekkere ontbijtsmoothie met mango en aardbeien!?

Aantal personen: 1

Bereidingstijd: 5 minuten

Ingrediënten:

  • 100 gram milde yoghurt
  • 120 ml vers sinaasappelsap
  • 150 gram mango
  • 100 gram aardbeien
  • 25 gram zevengranenvlokken

Benodigdheden:

  • Staafmixer
  • Mengbeker
  • Glas of beker / flesje voor onderweg

Bereidingswijze:

  1. Doe de yoghurt in de mengbeker.
  2. Giet de verse sinaasappelsap bij de yoghurt in de mengbeker.
  3. Schil de mango en maak de aardbeien schoon.
  4. Doe de zevengranenvlokken, mango en aardbeien ook in de mengbeker.
  5. Pureer met de staafmixer tot een egale drank.
  6. Schenk de ontbijtsmoothie met mango en aardbeien in een glas, beker of flesje.
Ontbijt lunch | smoothie met peer en kaneel

Kokkerellen met Suus – inspiratie:

Ben je geen fan van mango of aardbeien? Op Kokkerellen met Suus staat ook een heerlijke herfst ontbijtsmoothie met peer, banaan en kaneel! In slechts 5 minuten gemaakt en kan je ervan genieten.

Leave a Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.